Grunnsonic performers krijgen tips van Jan Pier Brands, Kraantje Pappie en Krause

De namen zijn bekend gemaakt, sinds dinsdag 11 december weet de wereld welke acts op Grunnsonic 2013 zullen spelen. Tijdens Grunnsonic kijgt het geselecteerde talent uit Groningen de unieke kans en ruimte om zich te presenteren aan publiek, pers en professionals op Eurosonic Noorderslag. Uit de evaluaties van de vorige edities van Grunnsonic bleek dat veel deelnemende acts de ervaring hadden dat zij zich niet voldoende hadden voorbereid op de grootte van het evenement. Hierdoor misten de bands in sommige gevallen de potentie van Grunnsonic,  een optreden alleen is vaak niet genoeg op een grootschalig evenement als Eurosonic Noorderslag.

POPgroningen bied geselecteerde artiesten van Grunnsonic 2013 de mogelijkheid om deel te nemen aan twee ‘avondcolleges’ waarin Jan Pier Brands van de Academie voor Popcultuur bespreekt hoe je de mogelijkheden van het optreden verder kunt benutten. Tijdens de eerste avond op 11 december werd uitgelegd hoe Eurosonic Noorderslag zich van andere festivals onderscheid en hoe je jezelf kunt voorbereiden op het evenement. Ook waren Kraantje Pappie met manager Nick Steenge en Krause aanwezig, die reeds zijn voorgegaan op Grunnsonic. Zij gaven als ervaringsdeskundige antwoord op de vragen van de artiesten.

Naast de uitleg en vele tips kregen de bands de opdracht mee naar huis om goed na te denken over hun strategie en plan voor Grunnsonic. Hoe zijn zij van plan om hun doelen te verwezenlijken? Hoe zijn zij van plan de juiste mensen te bereiken? Hoe zijn de bands van plan de volle potentie uit Grunnsonic te halen? Deze opdrachten zullen in een deel twee van de workshop, die volgende week plaats zal vinden, worden besproken.